پشت پرده کار لوله بازکن های شیاد در تهران

حقایق لوله بازکنی، پشت پرده و ترفندهای لوله بازکن ها برای دریافت مبالغ میلیونی

حقایق لوله بازکنی، پشت پرده و ترفندهای لوله بازکن ها برای دریافت مبالغ میلیونی

با سلام این وبلاگ به منظور آگاه کردن هموطنان عزیز نسبت به کلاهبرداری های لوله بازکنی راه اندازی شده است. لوله بازکنی شغلی است که امروزه خیلی از کلاهبرداران و شیادان وارد آن شده اند. هنگام استفاده از این خدمات باید حواستان باشد که با ترفندهای موجود مانند سه نظام لوله بازکنی، ذغال استفاده کردم و ... از شما مبالغ میلیونی کلاهبرداری نشود. به هر دلیلی اگر هدف کلاهبرداری لوله بازکن های سودجو شده اید میتوانید از طریق اتحادیه و مراجع قانونی شکایت خود را تنظیم نمایید تا بلکه دست این افراد قطع شود.

آخرین نظرات

قیمت سه نظام لوله بازکنی

روش کلاهبرداری توضیحات راهکار مقابله
سه نظام ادعای استفاده از قطعه‌ای به نام سه نظام برای افزایش هزینه درخواست دیدن قطعه، مقایسه قیمت با سایر لوله بازکن‌ها، شکایت
مواد نانو یا اسید قوی ادعای استفاده از مواد شیمیایی خاص برای باز کردن لوله درخواست عدم استفاده از مواد شیمیایی، استفاده از فنر
تعویض قطعات سالم تعویض قطعات سالم با قطعات خراب و ادعای نیاز به تعویض درخواست بررسی قطعات قبل و بعد از تعمیر، دریافت فاکتور

سه‌نظام لوله‌بازکنی یک کلاهبرداری است که از طریق آن، هزینه خدمات لوله‌بازکنی به طرز غیرمنصفانه‌ای افزایش می‌یابد. باید مراقب باشید تا قربانی این کلاهبرداری نشوید. این روش قدیمی لوله‌بازکنی توسط افراد سودجو با استفاده از نام سه‌نظام لوله‌بازکنی انجام می‌شود تا مبالغ گزافی از مشتریان دریافت کنند.

قیمت سه‌نظام لوله‌بازکنی چقدر است؟ لوله‌بازکنی با سه‌نظام چقدر هزینه دارد؟ آیا چیزی به نام سه‌نظام در لوله‌بازکنی وجود دارد؟ آیا هنگام باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب نیاز به سه‌نظام دستگاه است؟

در همان ابتدا باید بگوییم که سه‌نظام لوله‌بازکنی یک کلاهبرداری است و قیمت آن نیز یک دروغ است. این افراد سعی دارند با این ادعا مبالغ زیادی از شما دریافت کنند و در واقع از شما کلاهبرداری کنند.

این سوالات و مشکلات، از جانب مشتریانی است که در دام این کلاهبرداران می‌افتند و از آنها مبالغ بسیار زیادی طلب می‌شود.

ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم: "قیمت سه‌نظام لوله‌بازکنی چقدر است؟" در یک کلام، اگر لوله‌بازکن از نام سه‌نظام استفاده کرد، مطمئن باشید که کلاهبردار است و قصد دارد هزینه بیشتری از شما بگیرد.

تمام مطالبی که در اینجا ذکر می‌کنیم، شامل تمامی لوله‌بازکن‌ها نمی‌شود و بسیاری از لوله‌بازکن‌ها صادقانه و با وجدان کار می‌کنند. هدف ما کمک به افرادی است که با این کلاهبرداران روبرو می‌شوند. بهترین راه، تماس با اتحادیه لوله‌بازکنی تهران است:

آدرس اتحادیه لوله‌بازکنی: تهران - انقلاب - خ. هدایت - پ. 167
تلفن تماس اتحادیه لوله‌بازکنی: 021-77531759

هرچند احتمال دارد اتحادیه نتواند کمک خاصی به شما بکند، باید خودتان به فکر باشید و نگذارید این افراد از شما سوءاستفاده کنند.

آیا سه‌نظام لوله‌بازکنی واقعی است؟

سه نظام لوله بازکنی

قبل از پاسخ به این سوال باید بدانیم سه‌نظام چیست؟ سه‌نظام قطعه‌ای است که فنر لوله‌بازکنی را نگه می‌دارد تا حرکت نکند، مشابه سه‌نظام دستگاه دریل. این قطعه ممکن است به مرور زمان خراب شود، اما ادعای لوله‌بازکن‌ها مبنی بر استفاده از چندین سه‌نظام، تنها برای گرفتن پول بیشتر از مشتریان است.

مهمترین نکته این است که اگر لوله‌بازکن ادعا کرد که چندین سه‌نظام استفاده کرده، درخواست کنید قطعات خراب را به شما نشان دهد. اگر زیر بار نرفت، با پلیس 110 تماس بگیرید و شکایت کنید.

هنگام افزایش قیمت سه‌نظام لوله‌بازکنی چه کار کنیم؟

راهکار ساده این است که اگر لوله‌بازکن قیمت بالایی برای سه‌نظام درخواست کرد، از او بخواهید قطعات خراب را به شما بدهد. اگر باز هم زیر بار نرفت، با پلیس تماس بگیرید و شکایت کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که گول افرادی که قیمت لوله‌بازکنی را به دلیل سه‌نظام افزایش می‌دهند، نخورید و حتماً اقداماتی که ذکر شد را انجام دهید.

نکات مهم:

  • همیشه قبل از پذیرش هرگونه خدمات، یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید. اطلاعات بسیاری در سایت‌ها موجود است که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی بگیرید.
  • هزینه لوله‌بازکنی براساس متراژ فنر و شدت و نوع گرفتگی متغیر است، اما نباید به مبالغ میلیونی کلاهبرداری ختم شود. وجود سیمان یا اشیاء در لوله ممکن است هزینه را افزایش دهد، اما سوءاستفاده از این موارد نباید رخ دهد.

کلاهبرداری لوله‌بازکنی با روش مواد نانو یا اسید قوی

افرادی که روش‌های کلاهبرداری‌شان لو رفته، به روش‌های جدیدی مانند استفاده از مواد نانو یا اسید قوی روی می‌آورند. این مواد برای کلاهبرداری استفاده می‌شوند و تنها فنر زدن برای باز کردن لوله کفایت می‌کند.

اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، اصرار کنید که فقط از فنر استفاده شود و بالای سرشان باشید تا مطمئن شوید که کار را درست انجام می‌دهند.

در چنین مواقعی معمولا فرد لوله بازکن با خود در پت های 4 لیتری یا کمتر موادی را حمل میکند که ادعا دارد اسید قوی یا مواد نانو می باشد و با ریختن آن در لوله گرفتگی باز می شود. این یک دروغ است و نباید آن را باور کنید و به هیچ عنوان انجام این کار را قبول نکنید چون در آخر قیمت نجومی از شما طلب میکنند.

بهترین راه شکایت از کلاهبرداری لوله بازکنی

در صورت مواجهه با کلاهبرداری و پرداخت مبالغ گزاف، می‌توانید به شورای حل اختلاف شکایت کنید و بگویید که به اشتباه مبلغی اضافه واریز کرده‌اید. این روش به گفته یکی از کاربران وبلاگ، آقای حمید بیات، با مشاوره یک وکیل قابل انجام است.

نظرات (۶)

تواین کشورتوهرشعلی بری دزدنباشندودزدی نکنندجای تعجب داره.توهرکاری میری دزدی میکنندولوله بازکنی وطلافروشی ضایعاتی دزدترین شعلهارادارند

سلام دو‌ روز پیش یعنی ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ زنگ زدم برای باز کردن لوله زیر سینگ ظرفشویی اول یک فنر نازک و به‌مدت ۲۰ ثانیه زد بعد گفت گیرش زیاده باید سه نظام بزنم اینم بگم از همون اول فهمیدم کلاهبرداره چون سوال پیچش کردم اون‌سه‌نظام کجاست و این چیزها که یکسری چرت و‌پرت تحویلم داد و اینکه اشپزخونه رو‌هم آب برداشته بود‌ خانمم عجله داشت کار زودتر انجام بده من چیزی نگفتم که بهم گفت هر سه نظام ۹۸۰ میگیرم گفتم‌بزن کارش تموم شد گفت ۵ تا زدم حالا بماند که کفتم جطور نشون‌میده ۵ تا زدی آخرش به زور بدون با کلی عجز و ناله ۴۷۰۰ دادم داستان من از اینجا شروع شد که ایشون رفتن من از چند جا پرسیدم دیدم بله زیاد گرفته و تو همین سایت هم خوندم دیدم هر کی ظاهرا اسم سه نظام و میاره کلاهبرداره فرداش یکسری چیزهایی برای اینطور مواقع داشتم که بهش زنگ زدم البته نگفتم همونی هستم که دیشب اومدی خونم هیچی سرتون و درد نیارم با تهدید ده دقیقه ای ۴۷۰۰ و ریخت برام هر چی هم گفتم اجرت و بگیر نگرفت در کل اینو بگم برای کسانی که این مطالب و‌میخونن اسم سه نظام آوردن یه سردنده زنگ‌بزنید ۱۱۰ چون همش کلاهبرداری هستش نرخ امسال هم میگم در جریان باشید به ازای ۲۰ تا۲۵ متر فنر ۱۲۰۰ هستش بعدش اینکه بیشترشون جواز کسب ندارن اگه جواز داشته باشن برین اتحادیه شکایت کنید پیگیر میشن اگه نه که باید برین شورای حل اختلاف در کل هم نتیجه ای نمیگیرن شاید مثل من که ابزاری در دست دارم میتونم بگیرم خیلی کم باشه در کل به راحتی بهشون پول ندین این اقا هم دیگه بکشیش سمت ساختمون من نمیاد 

درود بر همه عزیزان
من دیشب از سایت https://sepehrservices.com/ که ادعا دارد «لوله بازکنی درتمام نقاط شبانه روزی فوری20دقیقه» برای رفع گرفتگی حمام خانه، سرویسکار درخواست کردم. قبل از آمدن از چهار شماره مختلف تماس گرفتند که داریم می آییم و پنج دقیقه بعد و... . بعد از نیم ساعت، هنوز پنج دقیقه مانده بود که برسند.
بعد آمدن و بازدید مبلغ 120 هزار تومان برای فنر زدن طرح کردند. کار با فنر راه نیفتاد. گفتند «سه نظام» باید بزنیم. هر سه نظام 380 هزار تومان است. شاید با یک بار باز شود. ساعت 11 بود.
خلاصه، ما که سه نظام ندیدیم سر فنر بگذارند. پرسیدیم. گفتند داخل دستگاه است. بعد یک ساعت هزینه سه تا سه نظام را از ما گرفتند و یک میلیون و دویست هزار تومان پولشان را ریختیم و رفتند. رئیسشان هم تماس گرفت و حساب و کتاب کرد.
سرویسکار شلنگ سرویس فرنگی ما را گذاشته بود داخل لوله فاضلاب و دورش را با دستمال پر کرده بود که آب با فشار برود و چیزهای تراشیده شده را با خود ببرد. ساعت 12 و 45 شب آب را بستیم و شلنگ را در آوردیم. آب بالا زد و پایین نرفت.
زنگ زدم به دفترشان. شماره دیگری دادند. زنگ زدم به آن شماره. گفت فردا ساعت 10-11 زنگ بزن ببینیم چکار می توانیم بکنیم. گفتم همین الان باید بیایید. قرار شد بیایند. تا ساعت 3 شب نیامدند. قرار شد صبح ساعت 8 و نیم بیایند.
صبح ساعت 10 زنگ زدم. نیامدند. گفتم نمی خواهد بیایید دستمزدتان را کم کنید و پول مرا برگردانید. 
تا الان که ساعت 4 بعد ازظهر است نه کسی از من بابت کار نکرده و پول گرفته عذرخواهی کرده، نه مشکل مرا حل کرده اند، نه بقیه پول مرا برگردانده اند، نه جواب تلفن مرا می دهند. رئیسشان پیام داده زنگ بزن به همان شماره اول که آدرست را گرفت. زنگ زده ام و یک خانم آداب مدانی چهاربار تلفن را روی من قطع کرده و سخنان نامربوط زده. رئیس هم در پاسخ پیامک من که برایش نوشته ام: «نه کار مرا انجام داده اید، نه هزینه را بر می گردانید، نه پاسخ تلفن را خودتان و همکارانتان می دهید، این چه طرز کار کردن است بزرگوار؟» نوشته: «طرف حساب شما سایت و شماره صابت می باشد. با تشکر». یعنی جواله به چراغ نفتی کرده ما را. انگار سایت و شماره ثابت آمده اند و هزینه دریافت کرده اند. به اتحادیه هم زنگ زدم. کسی پاسخ نداد.
من فقط برای آن پول یا آن وقت یا آن اعصاب خردکنی دیروز و امروز ناراحت نیستم. نگرانم برای این گروه از هموطنانم که این راه را برای زندگی برگزیده اند و فکر می کنند زرنگند. دلم می سوزد برای آنان که سلوکشان را در زندگی تربیت نکرده اند و گمان می کنند با جفا کردن به هموطنان خود می توانند اندکی بهتر زندگی کنند. دائم دارم فکر می کنم چقدر آموزش لازم است و چند سال طول می کشد که ما بتوانیم محترمانه و بدون شک و بدون نیاز به دروغ گفتن و کلاهبرداری کنار هم زندگی کنیم. چقدر برای این کشور و مردمان آن باید تاسف خورد که کارشان به اینجا کشیده است.
...
  
سرتان را درد آوردم. 
باقی بقایتان

باسلام و تشکر از اینکه با نوشتن راه های کلاهبرداری لوله بازکنی از جمله سه نظام به هموطنان کمک میکنید.

متاسفانه تو تهران این افراد زیاد شدند و کبلغ های خیلی سنگینی میگیرن. این مطلب میتونه خیلی از مردم رو مطلع و اگاه کنه.

اگه هر کسی که این مطلب رو میخونه و این افراد ازش کلاهبرداری کردن وقت بزاره و توضیح بده چیشده و اسم و مشخصات اون شرکت رو هم بنویسه خیلی بهتر میشه

سلام و تشکر از دلسوزی شما ... 

اوایل بهمن 1402 لوله اشپزخانه گرفته بود . من ابتدا بقول شما چه سرچی تو سایتای ایرانی کردم و متوجه شدم تو این شغل هم گوش بری رواج داره . بنده ساکن مشهد هستم . به چند نفرزنگ زدم ، اول که میگفتند فنر زدن 100 هزار تومن و حتی کمتر ولی همشون به اتفاق میگفتن هزینه مواد داره که لیتری 90 هزار تومنه .  متوجه شدم کلکی پشت کاره . بهشون میگفتم شما وقتی فنر میزنید و با قدرت  دستگاه ( معمولا دلر برقی ) گرفتگی لوله رو رفع میکنید مواد لیتری 90 هزار تومن چیه دیگه . یه نفرو زنگ زدم امد ، دوتا چهار لیتری هم پر از مواد گرفت که بیاد تو خونه ، بهش گفتم من فقط فنر میخوام . گفتش فنر زدن 450/000 تومنه ... منم گفتم مگه نگفتی صد تومن . هیچی دیگه فرار کرد رفت . اینقده زنگ زدم چند جا که بالاخره با یکی به 200 هزار تومن به توافق رسیدیم . 

پاسخ:
سلام جناب رضایی
بله متاسفانه کلاهبرداری با روش های مختلفی انجام میشه
خداروشکر به دام این شیادها نیفتادید

سلام علیکم 

من امروز از کربلا آمدم

مطلب شما را خواندم و فوق العاده آموزنده بود

نزد خدا ماجور باشید 

خیلی شرافت کردید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی